Голова AMD Ліза Су / AMD
Акції AMD зросли на 3700% після приходу Лізи Су у 2014 році. У 2024 році компанія перевищила вартість основного конкурента, а її процесори стали найпопулярнішими на ринку.
Під керівництвом Лізи Су AMD перетворилася з фірми, нездатної отримувати прибуток, у компанію, яка скористалася слабкими сторонами Intel, щоб збільшити частку ринку. Ринкова AMD вартість фірми перевищила вартість її більшого конкурента Intel. Зараз AMD націлена на індустрію штучного інтелекту.
Компанія, яку Су очолює у 2024 році, радикально відрізняється від тієї, до керівництва якої вона прийшла 10 років тому. AMD випустила популярну лінійку процесорів Zen та змогла закріпитися на ринку хмарних обчислень і центрів обробки даних. AMD також залучила інші компанії до свого складу, найвідомішою з яких є FPGA Xilinx.
В інтерв’ю журналу Time в рамках її номінації, Ліза Су була оптимістичною щодо конкуренції з NVIDIA попри фактичну монополію останньої на ринку ШІ. Інші конкуренти, як Amazon, також розробляють власні чипи, але Су розглядає ці нові розробки як «можливість». Вона вважає, що кастомні процесори не замінять продукти AMD. За словами Су, великі технологічні компанії покладатимуться на спеціальні процесори AMD, щоб забезпечити диверсифікацію.
Головування Лізи Су в AMD супроводжується стрімким зростанням вартості акції, що дозволило компанії перевершити більшого конкурента, Intel, за ринковою капіталізацією. З жовтня 2014 року акції AMD зросли майже на 3700%, з урахуванням втрати на 37% після березневого піка цього року. Зростання акцій супроводжувалося зростанням доходів та прибутковості. Компанія продовжує зменшувати частку Intel на ринку.
Дохід AMD за 2014 фінансовий рік складав $5,5 млрд. Продажі лише у третьому кварталі 2024 року склали $6,8 млрд — останньому кварталі компанія отримала більше доходу, ніж за перший рік головування Су. AMD вступає у 2025 рік зі стратегічною реконструкцією, яка призвела до звільнення 4% співробітників у листопаді.
СпецпроєктиЯк генеративний штучний інтелект змінює бізнес: нові рішення від Amazon Web ServicesДо -40% на косметику, догляд та аромати у Brocard. Як ще бренд полегшує вибір подарунків до свят