В Міноборони кажуть, що розлогін в Резерв+ (коли людина зареєструвалась, а застосунок просить повторно ввести дані) відбувається за задумом розробників.
«Якщо користувач не заходить до «Резерв+» впродовж тижня, застосунок автоматично розлогує його з міркувань безпеки. Тому це не баг, а фіча задля вашої безпеки», — пояснила в інтерв’ю DOU заступниця міністра оборони з питань цифровізації Катерина Черногоренко.
Нагадаємо, Резерв+ запустили у травні й на сьогодні 2 477 178 людей уточнили свої дані через застосунок. Водночас у перші дні він не справлявся з навантаженням, але, схоже, жодних оновлень для стабільності не планується, оскільки подібних напливів в Міноборони «не прогнозують».
«Нині ми не прогнозуємо подібних навантажень, і вже друге оновлення з військово-обліковими документами показало, що стабільність застосунку була вищою. Більшість проблем з Резерв+ виникають не через високе навантаження, а через помилки, які сталися ще на етапі перенесення даних з паперових носіїв у реєстр. Ми намагаємось виправити такі помилки якомога швидше і саме тому запустили функцію “Виправити дані онлайн”», — додає Черногоренко.
Вона також поділилась даними щодо того, хто і як працював над розробкою Резерв+ — зокрема, це громадська організація «Офіс ефективного регулювання» BRDO, яка має досвід у створенні Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, Реєстру товарів подвійного призначення тощо, та кілька загадкових «субпідрядників», яких не називають з міркувань безпеки.
«Зовнішні підрядники безпосередньо писали код. Усе, що стосувалося договірних відносин, юридичних питань, легалізації системи, відпрацювання технічних вимог, бізнес-аналізу, технічних завдань, функціональних і попередніх випробувань, дослідної експлуатації — це робилося всередині. Але зауважимо що вихідний код застосунку є у Міністерства оборони, ми є його власником. Тобто розробник не може самостійно без міністерства змінювати вихідний код», — каже Черногоренко.
Нагадаємо, що з 18 червня у Резерв+ додали електронний військово-обліковий документ і можливість виправляти деякі дані онлайн, а нещодавно почав відображатися актуальний статус бронювання.
Наступна функція застосунку — автоматична відстрочка. За словами Черногоренко, першими її випробувати зможуть найімовірніше, студенти та батьки трьох дітей. Однак часові рамки запуску поки не називають, оскільки початково необхідно внести зміни до нормативної бази.